Obchodné podmienky

Časť: A – Všeobecné obchodné podmienky PCexpres, s. r. o.


Článok I.

Základné ustanovenia

Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej aj ako „VOP“) upravujú vzťahy pri dodávkach tovaru a služieb, t. j. hardvér, softvér, spotrebného materiálu, pomocného materiálu, náhradných dielov, dokumentácie a pod. medzi firmou:

PCexpres, s.r.o.
so sídlom ul. Osadná 11
831 03 Bratislava

e-mail: info@pcexpres.sk

tel.: 02/58 27 21 72; 02/58 27 21 04

IČO: 46136606

DIČ: 2023250680

IČ DPH: SK2023250680

zápis v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sro, vložka č. 72506/B

(ďalej ako Obchodník)

a

  1. a) fyzickou osobou - nevykonávajúcou samostatnú zárobkovú činnosť (spotrebiteľ)
    b) fyzickou osobou - vykonávajúcou samostatnú zárobkovú činnosť
    c) právnickou osobou

 

(ďalej ako Zákazník)

Obchodné podmienky sú záväzné pre celý obchodný styk s Obchodníkom. Odlišné písomné dojednania účastníkov majú prednosť pred ustanoveniami týchto všeobecných podmienok. Podpisom právne záväzných aktov smerujúcich k založeniu záväzného vzťahu medzi Obchodníkom a Zákazníkom vo veci dodávky predmetu plnenia Obchodníkom akceptujú účastníci, že ich vzájomný záväzkový vzťah sa bude riadiť režimom obchodného zákonníka. Jedine v prípade, ak Zákazník je zároveň spotrebiteľom, sa bude záväzkový vzťah medzi Obchodníkom a Zákazníkom riadiť občianskym zákonníkom a zákonom o ochrane spotrebiteľa. Založenie dojednávaného záväzkového vzťahu je vždy podmienené prijatím Zákazníkovej objednávky Obchodníkom. Pre prípad, že by niektoré ustanovenie týchto všeobecných podmienok bolo v rozpore s právnymi predpismi zakotvujúcimi ochranu práv spotrebiteľa, potom sa takéto ustanovenie všeobecných podmienok pre právny vzťah medzi Obchodníkom a zákazníkom - spotrebiteľom nepoužije a bude aplikovaný príslušný právny predpis.

Definícia základných pojmov:

Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.

Spotrebiteľskou zmluvou je každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára obchodník so spotrebiteľom.

Platca je fyzická alebo právnická osoba, ktorá uzatvára záväzkový vzťah s Obchodníkom, ale objednáva predmet plnenia s tým, že ho bude používať príjemca. Príjemca je ako užívateľ predmetu plnenia s Platcom písomne splnomocnený k prevzatiu predmetu plnenia a ku všetkým ďalším rokovaniam v súvislosti s jeho používaním.

Predajca je predávajúci pracovník poverený zastupovaním Obchodníka pri obchodnom rokovaní.

Cenník (ďalej Cenník/katalóg) pre poskytovanie Servisných služieb vydaný spoločnosťou PCexpres, s.r.o., ktorý obsahuje rozsah a cenu jednotlivých servisných služieb poskytovaných spoločnosťou PCexpres, s.r.o.

Orgán dozoru: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj P. O. BOX 5, Bajkalská 21/A, 820 07 Bratislava, Odbor ochrany spotrebiteľa; tel. č.: 02/58 27 21 32; alebo internetový obchod, reklamácie súvisiace s nákupom cez internet tel. č.: 02/58 27 21 56

Článok II.

Cena predmetu plnenia

Prehľadový Cenník/katalóg služieb uvedený na webovej stránke www.pcexpres.sk- vydávané Obchodníkom, ako aj ústne a telefonické informácie o cenách predmetu plnenia sú informatívne, zo strany Obchodníka nezáväzné a Zákazníkom nevymáhateľné. Obchodník si vyhradzuje právo zmeniť technické parametre, poprípade i ceny predmetu plnenia bez predchádzajúceho písomného oznámenia. Obchodník nezodpovedá za vady vzniknuté pri tlači, internetovej prezentácii, či iných obchodných a technických materiálov. Pre upresnenie ceny a špecifikácie predmetu plnenia je Zákazník oprávnený vyžiadať si cenovú ponuku platnosť ktorej je 7 kalendárnych dní odo dňa vystavenia, ak na nej nie je uvedené inak. Ceny predmetu plnenia uvádzané v cenovej ponuke nezahŕňajú žiadne súvisiace služby, pokiaľ nie je uvedené inak. Požiadavku na poskytovanie súvisiacich služieb je potrebné uviesť v objednávke. Obchodník predpokladá obvyklé použitie predmetu plnenia. Akékoľvek špecifické požiadavky na predmet plnenia je nutné uviesť vopred v objednávke. Pre cenovú kalkuláciu u predmetu plnenia platia ceny, uvedené v platnej písomnej ponuke Obchodníka, alebo ceny platné v okamihu prijatia objednávky. Ceny, ktoré nie sú uvedené v katalógu sú stanovené na základe diagnostiky predmetu plnenia a vopred oznámené telefonicky Zákazníkovi. Zmena cien na www.pcexpres.sk vyhradená! (chybné nacenenie opravy, výrazná zmena cien na trhu náhradných dielov a pod.)

 

Odblokovanie hesla obrazovky (smartphone, tablet)

od 15 €

Čistenie oxidácie po obliatí (smartphone, tablet - platí aj v prípade, že zariadenie ostáva po čistení nefunkčné)

30 - 60 €

Čistenie oxidácie po obliatí (notebook - platí aj v prípade, že zariadenie ostáva po čistení nefunkčné)

80 €

Čistenie oxidácie po obliatí (MacBook/iMac - platí aj v prípade, že zariadenie ostáva po čistení nefunkčné)

120 €

Diagnostika zariadenia (záleží od typu zariadenia a povahy poruchy)

0 - 50 €

Výmena zákazníkom dodaného dielu (smartphone)

30 - 60 €

Inštalácia OS (bez zálohy dát)

od 50 €

Zálohovanie užívateľských dát

od 40 €

Poplatok za uprednostnenie opravy*

30 €


*Uprednostnenie opravy znamená garanciu diagnostikovania problému zariadenia zákazníka bez ohľadu na poradie, v ktorom prišlo zariadenie na servis v porovnaní s ostatnými prijatými servisnými zákazkami u Obchodníka. V prípade nutnosti zistenia ceny a  prípadného objednania náhradného dielu je doba opravy závislá od externého Obchodníka náhradného dielu (autorizovaný servis a pod.), nie od Obchodníka služby opravy. 

Článok III.

Uzatvorenie zmluvy

Jednotlivé obchodné prípady sa uzatvárajú výlučne na základe písomných objednávok Zákazníka, zaevidovaných do informačného systému Obchodníka a následne vystavením Preberacieho protokolu. Vystaveniu objednávky obvykle predchádza cenová ponuka Obchodníka vyhotovená na základe požiadavky Zákazníka. Pokiaľ nie je písomne uvedené inak, platia pre záväzkový vzťah medzi Obchodníkom a Zákazníkom tieto všeobecné podmienky. Príslušné časti všeobecných obchodných podmienok platia až do doby úplného vysporiadania práv a záväzkov medzi Obchodníkom a Zákazníkom.

Objednávka (ďalej Preberací protokol) musí obsahovať tieto základné náležitosti:

  1. a) obchodnú firmu alebo názov a sídlo Zákazníka vrátane telefonického a e-mailového kontaktu. Ak je Zákazník fyzickou osobou - podnikateľom, potom uvádza meno a priezvisko, bydlisko, telefonický a e-mailový kontakt a miesto podnikania. Fyzická osoba – spotrebiteľ uvádza meno a priezvisko, telefonický a e-mailový kontakt. Emailový kontakt je dôležité uvádzať pre prípad písomnej komunikácie - v prípadoch cenových ponúk, potvrdení o likvidácii neopraviteľného zariadenia, riešenia reklamácie a pod.
    b) osobu oprávnenú v danej veci jednať menom Zákazníka, IČO a DIČ Zákazníka ak je registrovaný ako platca DPH
    c) jednoznačné a pravdivé určenie predmetu plnenia a jeho množstvo, dodacie podmienky ako je miesto a termín, zodpovednú osobu na prevzatie predmetu plnenia a ďalšie prípadné špecifické požiadavky na predmet plnenia.
    d) odhadovanú, alebo presnú cenu predmetu plnenia, s ktorou je Zákazník vopred oboznámený, je uvedená v Preberacom protokole a v prípade jej neprekročenia je považovaná za najvyššiu schválenú cenu na realizáciu predmetu plnenia. Za odhadovanú cenu sa považuje necenníková cena, ktorá sa nedá vopred stanoviť, ale je možné určiť ju len na základe diagnostiky opravovaného zariadenia. Necenníková cena znamená cenu práce a náhradného dielu, ktorého cena na trhu je pohyblivá a náhradný diel je možné identifikovať len na základe diagnostiky predmetu plnenia. Ak nie je možné stanoviť odhadovanú, resp. cenníkovú cenu za opravu predmetu plnenia, uvádza sa do Preberacieho protokolu cenníková cena za diagnostiku, ktorú uhradí Zákazník Obchodníkovi v prípade, že bola oprava predmetu plnenia zamietnutá Zákazníkom, na základe predošlého oznámenia cenovej ponuky za opravu.

 

Po uzatvorení zmluvy medzi zmluvnými stranami vystaví Obchodník potvrdenie a to výlučne písomne, vo forme Preberacieho protokolu. Telefonicky, či e-mailom je možné zmeniť cenu predmetu plnenia, pokiaľ pri diagnostike boli zistené iné skutočnosti, ktoré neumožňujú dodržanie odhadovanej ceny. Obchodník môže prijať aj objednávku, ktorá mu bude doručená po uplynutí lehoty platnosti ponuky. Potvrdenie objednávky je Obchodník povinný odoslať Zákazníkovi najneskôr do 2 pracovných dní odo dňa doručenia objednávky. V prípade, že základné údaje v potvrdení objednávky vystavenej Obchodníkom súhlasia s textom objednávky Zákazníka, potvrdzuje Obchodník odovzdaním, resp. odoslaním potvrdenia objednávky svoju vôľu prijať objednávku Zákazníka ako záväznú a týmto okamihom vzniká záväzkový vzťah.

V prípade, že niektorú z požiadaviek v objednávke Zákazníka nemôže Obchodník splniť, zašle Zákazníkovi znovu ponuku s uvedením možnej varianty objednávky a vyžiada si stanovisko Zákazníka. V prípade, že v objednávke Zákazníka ide o neštandardný predmet plnenia, vyžiada si Obchodník pred prijatím zloženie zálohy v dojednanej výške na základe vystavenej zálohovej faktúry v zmysle týchto podmienok. Dodacia lehota v potvrdení objednávky začína plynúť po uhradení zálohy objednávateľom. V prípade väčších dodávok predmetu plnenia, či špecifických podmienok, za ktorých má byť plnenie uskutočnené, resp. ak to požaduje niektorý z účastníkov, môžu účastníci uzavrieť zvláštnu zmluvu na predmet plnenia s odkazom na znenie týchto všeobecných podmienok.

Obchodník si vyhradzuje právo odmietnuť uzavretie zmluvy vo forme poskytnutia služby požadovanej Zákazníkom a to bez uvedenia dôvodu.

Obchodník neručí za dáta Zákazníka za účelom nutnosti otestovania predmetu servisu spojené s obnovením softvéru (operačného systému) zariadenia do továrenských nastavení. Pokiaľ to situácia dovoľuje, Obchodník odporúča pred prinesením zariadenia na servis zálohovať užívateľské dáta alebo môže Zákazník požiadať o zálohu, pokiaľ je možné zálohu zrealizovať podľa platného cenníka. 

 

Ak Zákazník nie je ochotný poskytnúť ochranný kód/heslo k predmetu servisného zásahu, v určitých prípadoch (PC, notebooky, MACbooky, iMACy) je možné vytvoriť tzv. servisné konto, ktorého zriadenie sa riadi aktuálnym cenníkom. Pri zariadeniach so zašifrovanými užívateľskými dátami si Obchodník vyhradzuje právo na odstúpenie od predmetu zmluvy, alebo je možné predmet zmluvy realizovať po vymazaní užívateľských - šifrovaných dát.

 

Obchodník pri službe "výmena základnej dosky", ktorá je realizovaná pri vybraných Apple modeloch formou výmena "kus za kus", neumožňuje Zákazníkovi odstúpenie od zmluvy v prípade, že bol Zákazníkom písomne potvrdený súhlas (podpisom potvrdený preberací protokol) o objednávke. Zákazník svojim podpisom potvrdzuje, že bol oboznámený s podmienkami, že je objednávka služby záväzná a že záruka na službu je 3 mesiace od odovzdania predmetu zmluvy.

 

V prípadoch opráv zariadení klasifikovaných ako vode odolné, Obchodník neručí za opätovné nadobudnutie tejto vlastnosti. Pre časté nedorozumenia pri pojmoch vode odolnosť, resp. vodotesnosť ponúkame tabuľku, ktorá vysvetľuje jednotlivé stupne krytia/ochrany zariadení pred vniknutím kvapaliny.

IP

Stupeň ochrany krytia

IP x0

Bez ochrany

IP x1

Zvisle padajúce kvapky vody

IP x2

Šikmo padajúce kvapky

IP x3

Kropenie vodou (dážď)

IP x4

Proti striekajúcej vode

IP x5

Tryskajúca voda

IP x6

Intenzívne tryskajúca voda

IP x7

Dočasné ponorenie

IP x8

Trvalé ponorenie

Článok IV.

Dodacie podmienky

Dodávky predmetu plnenia budú podľa dostupnosti produktov a prevádzkových možností Obchodníka realizované v čo najkratšom termíne, obvykle 1-5 dní, v prípade špeciálnych produktov a rozsiahlejších dodávok približne 4 – týždne. Uvedená doba sa môže predĺžiť bez predošlého upozornenia Zákazníka. Za splnenie termínu plnenia sa považuje dodanie predmetu plnenia Zákazníkovi vo výdajnom mieste Obchodníka, alebo odovzdanie povereným pracovníkom Obchodníka (pri použití vlastnej dopravy Obchodníkom) v mieste plnenia alebo odovzdanie predmetu plnenia prvému tuzemskému dopravcovi.

Ak je dojednaný osobný odber Zákazníkom, alebo ak sa jedná o predmet plnenia vyžadujúci inštaláciu u Zákazníka, je za splnenie termínu plnenia považované tiež informovanie Zákazníka, že predmet plnenia je pripravený k expedícii. Odklad prevzatia predmetu plnenia alebo jeho inštalácia u Zákazníka nemá potom vplyv na splnenie termínu plnenia. Ak nie je dohodnuté inak, je miestom plnenia príslušné výdajné miesto Obchodníka. Pokiaľ Zákazník požaduje iné miesto plnenia, je týmto sídlom Zákazníka alebo miesto plnenia, uvedené na objednávke a tiež na potvrdení objednávky. Náklady spojené s dodaním do iného miesta plnenia, ako je výdajné miesto Obchodníka, nesie Zákazník.

Ak požiada Zákazník dopravu predmetu plnenia, Obchodník podľa charakteru predmetu plnenia a údajov na objednávke a potvrdení objednávky zvolí adekvátny spôsob dopravy (poštovú prepravu, prepravnú službu alebo vlastnú dopravu Obchodníka). Ak je predmet plnenia prepravovaný podľa prepravných pokynov Zákazníka, prechádza na Zákazníka riziko straty, poškodenia a zničenia okamihom odovzdania predmetu plnenia poštovej preprave alebo prvému dopravcovi za účelom dopravy predmetu plnenia Zákazníkov. Ak neprevezme Zákazník predmet plnenia z vlastnej viny, nesie Zákazník náklady spojené s opakovaným dodaním v plnej výške. Zákazník je povinný predmet plnenia prevziať a následne skontrolovať súlad množstva a typu predmetu plnenia s dodacím listom alebo výdajkou, príp. viditeľné poškodenie prepravných obalov či produktov. Ak Zákazník zistí rozpor s dodacím listom alebo výdajkou, príp. zistí viditeľné poškodenie obalov či produktov je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať Obchodníka alebo doručiteľa zásielky a písomne to uviesť na dodacom liste, alebo výdajke Obchodníka, príp. dodacom liste špedičnej služby. Pri zistení rozdielu v množstve a druhu predmetu plnenia alebo jeho viditeľnom poškodení, je Zákazník povinný túto chybu okamžite reklamovať u Obchodníka, najneskôr však do 2 pracovných dní od prevzatia. Oneskorenú reklamáciu tohto typu nemusí Obchodník akceptovať. Zákazník je povinný pri prevzatí predmetu plnenia, jeho prehliadke a následnom uvedení do prevádzky tiež skontrolovať zhodu sériových čísel alebo IMEI čísel predmetu plnenia so záznamom uvedeným na dodacom liste, alebo výdajke. Na zistený rozdiel je povinný upozorniť Obchodníka a to najneskôr do 3 pracovných dní od prevzatia predmetu plnenia. Obchodník vzápätí zaistí opravu a zaslanie nového dodacieho listu alebo výdajky do 10 pracovných dní. Ak Zákazník neupozorní na rozdiel včas, potom rozdielnosť sériového čísla produktu a sériového čísla uvedeného v dodacom liste alebo výdajke je dôvodom pre odmietnutie reklamácie.

V prípade poskytnutia servisných služieb je Zákazník povinný si opravované zariadenie vyzdvihnúť najneskôr do jedného mesiaca od uplynutia času, keď sa oprava mala vykonať a ak bola vykonaná neskôr, do jedného mesiaca od upovedomenia o jej vykonaní realizovaného niektorým z nasledovných spôsobov: SMS, e-mail, písomná forma.  Ak si Zákazník opravované zariadenie nevyzdvihne ani v lehote podľa predchádzajúcej vety, je povinný zaplatiť Obchodníkovi poplatok za uskladnenie vo výške 1,- EUR/deň.  Ak si Zákazník nevyzdvihne vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, keď bol povinný ju vyzdvihnúť, má Obchodník právo vec predať. Ak Obchodník pozná adresu Zákazníka a ak ide o vec väčšej hodnoty, je Obchodník povinný o zamýšľanom predaji Zákazníka  vopred upovedomiť a poskytnúť mu primeranú dodatočnú lehotu na vyzdvihnutie veci. Ak dôjde k predaju nevyzdvihnutej veci, vyplatí Obchodník Zákazníkovi výťažok z predaja po odpočítaní ceny opravy alebo úpravy, poplatku za uskladnenie a nákladov predaja. Právo na výťažok z predaja musí Zákazník uplatniť u Obchodníka.

Článok V.

Inštalácia predmetu plnenia

Ak Zákazník požaduje inštaláciu predmetu plnenia, resp. ak si predmet plnenia vyžaduje inštaláciu u Zákazníka, je táto prevádzaná za poplatok, a to obvykle v okamihu dodania predmetu plnenia alebo v termíne dohodnutom s poverenou osobou Obchodníka. Zákazník sa zaväzuje do chvíle inštalácie predmetu plnenia zaistiť jeho riadne uloženie spôsobom zodpovedajúcim jeho charakteru a hodnote. Ak Zákazník požaduje inštaláciu predmetu plnenia, je povinný zaistiť prístup osobám povereným Obchodníkom do objektov, v ktorých má byť predmet plnenia inštalovaný a vytvoriť potrebné podmienky pre inštaláciu najmä zaistiť zodpovedajúcu súčinnosť, ovládanie prístupových hesiel do počítačovej siete, informácie o konfigurácii uvádzaného systému, zálohovanie existujúcich dát na zariadeniach týkajúcich sa inštalácie a pod. Rozsah podmienok vychádza z bežných zvyklostí a bude upresnený poverenou osobou Obchodníka. Ak Zákazník neposkytne Obchodníkovi požadovanú súčinnosť, resp. nevytvorí podmienky pre úspešnú inštaláciu predmetu plnenia v zmysle predchádzajúceho článku, je Obchodník oprávnený vyúčtovať Zákazníkovi náklady spojené s neumožneným plnením podľa platného cenníka služieb Obchodníka. Ak ostane i nový pokus Obchodníka inštalovať predmet plnenia u Zákazníka z dôvodov ležiacich na strane Zákazníka bezvýsledný, je Obchodník oprávnený inštaláciu predmetu plnenia odmietnuť. Záväzok Obchodníka inštalovať premet plnenia sa považuje za splnený dňom, kedy opakovaný pokus o inštaláciu predmetu plnenia u Zákazníka ostal bezvýsledný. Inštalácia predmetu plnenia sa považuje za ukončenú predvedením, že príslušný produkt pracuje správne podľa odovzdanej dokumentácie, alebo iným demonštrovaním štandardného prevádzkového stavu. O inštalácii predmetu plnenia u Zákazníka spíšu účastníci preberací protokol.

Článok VI.

Funkčnosť predmetu plnenia

Obchodník nezodpovedá za vhodnosť predmetu plnenia k určitému účelu použitia a za možnosť použitia v existujúcom systéme Zákazníka, ak nie je toto písomne uvedené v ponuke, potvrdení objednávky, alebo v inej písomnej dohode. Ak Zákazník požaduje inštaláciu predmetu plnenia v rozpore s obvyklým používaním alebo dohodou, aj keď na túto skutočnosť bol Obchodníkom upozornený, je Obchodník oprávnený:

  1. a) navrhnúť realizovateľný spôsob inštalácie predmetu
    b) navrhnúť doplnenie predmetu plnenia, popr. urobiť potrebné systémové opatrenia k sprevádzkovaniu predmetu plnenia
    c) inštaláciu predmetu plnenia pre nerealizovateľnosť odmietnuť. Náklady vynaložené Obchodníkom v súvislosti s riešením tejto situácie nesie Zákazník.

 

V špecifických prípadoch, ako sú mobilné zariadenia (mobilné telefóny, smart telefóny a pod.) a notebooky, ktoré sú predmetom plnenia Obchodník nezodpovedá za sa skryté vady, ktoré sa môžu prejaviť rozoberaním daného zariadenia (mechanické poškodenie zariadenia užívateľom a následky poškodenia – studené spoje a pod., viď reklamačný poriadok PCexpres, s.r.o., ktorý je uverejnený na internetovej stránke www.pcexpres.sk/reklamacny-poriadok)

Článok VII.

Platobné podmienky a prechod vlastníckych práv

Obvyklé platobné podmienky pri dodávkach štandardného sortimentu Obchodníka sú zálohová platba, resp. platba v hotovosti, alebo platobnou kartou pri odovzdávaní predmetu plnenia. Iné platobné podmienky je možné dohodnúť v rámcovej, resp. kúpnej zmluve podpísané zástupcom Obchodníka. V prípade, že Zákazník objednáva neštandardný predmet plnenia ako napr. zákazková konfigurácia počítača, neštandardné komponenty, periférie, či ďalšie zariadenia, popr. softvér môže byť objednávka Zákazníka prijatá a potvrdená až po zložení zálohy Zákazníkom vo výške minimálne 30% z ceny neštandardného predmetu plnenia. Ak Zákazník požaduje úpravu obvyklých platobných podmienok, je potrebné tieto podmienky dojednať s obchodným zástupcom Obchodníka a takto dohodnuté podmienky uviesť v objednávke. Úprava platobných podmienok môže mať vplyv na výšku dohodnutej ceny predmetu plnenia. V prípade že Zákazník nie je v lehote splatnosti uvedenej na faktúre vystavenej Obchodníkom schopný z akéhokoľvek dôvodu túto uhradiť, je povinný okamžite kontaktovať Obchodníka a dohodnúť zmenu platobných podmienok. Ak tak neučiní je Obchodník oprávnený účtovať Zákazníkovi zmluvnú pokutu vo výške 0,1% dlžnej čiastky vrátane DPH za každý deň omeškania odo dňa pôvodnej splatnosti záväzku až do jeho úplného uhradenia. Povinnosť Zákazníka uhradiť svoj záväzok voči Obchodníkovi riadne a včas je splnená dátumom pripísania platnej dojednanej čiastky na účet Obchodníka uvedený na faktúre. V prípade, že Zákazník realizuje platbu v hotovosti, vystaví Obchodník Zákazníkovi príjmový pokladničný doklad s uvedením čísla zálohovej faktúry, resp. faktúry, ku ktorej sa príslušný príjmový pokladničný doklad vzťahuje. Faktúra, resp. zálohová faktúra s uvedením platobnej podmienky v hotovosti je podkladom pre prevedenie platby, nie však dokladom o platbe v hotovosti. Nebezpečie vzniku škody na predmete plnenia prechádza na Zákazníka okamžikom jeho prevzatia. Až do úplného zaplatenia ceny plnenia je predmet plnenia vo vlastníctve Obchodníka, a to aj v prípade začlenenia do systému, ktorý je majetkom Zákazníka, resp. systému, ktorý Zákazník využíva. Akákoľvek strata predmetu plnenia a jeho poskytnutie do zástavy alebo zriadenia zaisťovacieho prevodu práva či iného záväzkového vzťahu k predmetu plnenia v prospech tretej strany je bez Obchodníka vylúčené. Pokiaľ je Obchodník oprávnený kvôli nezaplateniu ceny plnenia prevziať predmet plnenia späť, priznáva mu Zákazník neodvolateľné právo vstupu v obvyklom čase do priestorov, v ktorých je predmet plnenia umiestnený za účelom odobratia predmetu plnenia.

Ak Zákazník nesplní svoj záväzok uhradiť cenu za predmet plnenia včas a v plnej výške, je Obchodník oprávnený prerušiť poskytovanie plnenia, resp. služieb s predmetom plnenia súvisiacich (napr. záručný servis) až do doby uhradenia záväzku Zákazníkom v plnej výške vrátane dojednaných úrokov (penále), resp. zmluvných pokút za oneskorenú platbu.

Článok VIII.

Záruka a záručné podmienky

Záruka a záručné podmienky sa riadia reklamačným poriadkom, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou týchto všeobecných obchodných podmienok a je dostupný na www.pcexpres.sk/reklamacny-poriadok.

Článok IX.

Licencia

Autorské práva, ako aj ostatné iné práva duševného vlastníctva, vzťahujúce sa k softvérovým produktom, vrátane príručiek, manuálov a ďalších dokumentov distribuovaných spolu so softvérovými produktmi, naďalej prislúchajú príslušným subjektom ako ich nositeľom a nie sú týmto záväzkovým vzťahom dotknuté. Zákazníkovi vzniká iba nevýhradné právo softwarové produkty používať. Zákazník nie je oprávnený odstraňovať, meniť, zakrývať alebo akýmkoľvek iným spôsobom zasahovať do akýchkoľvek autorsko-právnych, či iných označení príslušných subjektov umiestnených, alebo uložených na softvérových produktoch, alebo v akejkoľvek ich časti, či dokumentácii distribuovanej spolu so softvérovými produktmi.

Článok X.

Zodpovednosť za škodu

Obchodník zodpovedá Zákazníkovi za škodu jemu spôsobenú, ktorú zaviní porušením povinností vyplývajúcich pre Obchodníka z tohto záväzkového vzťahu. Obchodník hlavne nezodpovedá Zákazníkovi za škodu, ktorá mu vznikne v dôsledku:

  • údržby predmetu plnenia inou osobou ako Obchodníkom, či ním povereným subjektom
  • nesprávneho alebo neadekvátneho používania predmetu plnenia
  • používania predmetu plnenia v inom ako doporučenom prostredí

 

Účastníci tohoto záväzkového vzťahu stanovujú, že výška predvídateľnej škody, ktorá prípadne môže vzniknúť porušením povinností Obchodníka, predstavuje čiastku maximálne do výšky ceny predmetu plnenia, ohľadne ktorého došlo ku škodovej udalosti, ak nie je dojednaná iná výška. Obchodník nenesie zodpovednosť za stratu alebo poškodenie dát Zákazníka, prípadná rekonštrukcia stratených, alebo znehodnotených dát ide na vrub Zákazníka. Akékoľvek nároky na náhradu škody je Zákazník oprávnený u Obchodníka relevantne uplatniť len vtedy, pokiaľ po vzniku škodovej udalosti urobil všetky kroky smerujúce k minimalizácii výšky škody a pokiaľ o vzniku škodovej udalosti Obchodníka bezodkladne vyrozumel a poskytol mu všetky vyžiadané dokumenty vzťahujúce sa k vzniku škodovej udalosti. Účastníci tohto záväzkového vzťahu nezodpovedajú, okrem prípadov stanovených príslušným zákonom, za porušenie záväzkov spôsobené vyššou mocou, t. j. okolnosťami, ktoré nastanú nezávisle na vôli účastníkov, ktoré nebolo možné ani s vynaložením všetkého možného úsilia odvrátiť, resp. sú objektívne neodvrátiteľnou náhodou.

Článok XI.

Technická a systémová podpora

Obchodník poskytuje Zákazníkovi technicko-systémovú podporu predmetu plnenia. Táto podpora má dve úrovne:

Základná podpora zaisťujúca prevádzkyschopnosť predmetu plnenia v rozsahu, ktorý zodpovedá použitiu, pre ktoré bol predmet plnenia dodaný, resp. Obchodníkom inštalovaný. Ide napr. o odstránenie chybných stavov, opravy systémových ovládačov a doplňujúce informácie, ktoré nie sú v dodanej dokumentácii a sú nevyhnutné pri používaní predmetu plnenia. Za základnú podporu sa nepovažuje najmä odstraňovanie chybových stavov, spôsobených nesprávnou obsluhou alebo vzniknutých v súvislosti so zmenou konfigurácie zariadenia a použitého operačného systému vrátane aktualizácií, pokiaľ tieto nevykonáva a nedodáva Obchodník. Za základnú podporu sa ďalej nepovažuje podpora nasadenia systému so softvérovými aplikáciami, ktoré neboli dodané a inštalované Obchodníkom, pokiaľ nie je výslovne uvedené inak.

Nadštandardná podpora, ktorá rieši stavy predmetu plnenia, súvisiace so zmenami konfigurácie, alebo spôsobu použitia odlišného od stavu, pre ktorý bol predmet plnenia dodaný. Jedná sa napr. o zmeny, konfiguráciu alebo reinštaláciu predmetu plnenia na inom mieste, v spojení s iným zariadením alebo iným operačným systémom, ako bol pôvodne inštalovaný; ďalej potom o dodávky systémových ovládačov, konzultácie súvisiace s obsluhou, školenie obsluhy a riešenie chybových stavov vzniknutých v dôsledku zmien konfigurácie, pokiaľ tieto zmeny nevykonáva a nedodáva Obchodník. Nadštandardnú podporu poskytuje Obchodník Zákazníkovi na základe objednávky. Základná podpora poskytovaná v mieste Obchodníka je po dobu záruky bezplatná, náklady na nadštandardnú podporu je Obchodník oprávnený účtovať podľa aktuálneho cenníka služieb vrátane súvisiacich nákladov. Na základe požiadavky Zákazníka môžu byť dojednané podmienky poskytovania nadštandardnej podpory v rámci dodávky predmetu plnenia. Po uplynutí záručnej doby je celá technická a systémová podpora platenou službou. Účastníci tohto záväzkového vzťahu môžu uzavrieť samostatnú zmluvu na poskytovanie pozáručného servisu alebo technickej a systémovej podpory.

 

Článok XII.

Poučenie o práve zákazníka – spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku

Zákazník, ktorý vo vzťahu k predávajúcemu vystupuje ako spotrebiteľ, má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku bez uvedenia dôvodu do 14 dní

  1. odo dňa prevzatia tovaru, pričom táto lehota sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty. Tovar sa považuje za prevzatý zákazníkom okamihom, keď zákazník alebo ním určená tretia osoba, s výnimkou dopravcu, prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:
  2. tovary objednané zákazníkom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
  3. dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
  • tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
  1. odo dňa uzatvorenia zmluvy, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby.

 

Zákazník môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku, ktorej predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

 

Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak zákazník najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy Obchodníkovi. Pri pochybnosti o doručení  odstúpenia sa použije postup podľa §20 ods. 8 zákona č. 108/2024 o ochrane spotrebiteľa.

 

Zákazník svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatňuje v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu, ako napríklad písomne na adrese sídla predávajúceho uvedenej vyššie, e-mailom na adrese info@pcexpres.sk alebo iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy. Zákazník je na odstúpenie od zmluvy oprávnený použiť formulár, ktorý je zverejnený na webovej stránke Obchodníka www.pcexpres.sk/obchodne-podmienky.  Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša Zákazník ako spotrebiteľ. Obchodník bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytne Zákazníkovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak zákazník odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní Obchodníka.

 

V prípade, že Zákazník svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatní, vráti tovar Obchodníkovi, a to osobne v ktorejkoľvek prevádzke Obchodníka alebo zaslaním na adresu sídla Obchodníka alebo iným spôsobom vopred dohodnutým spôsobom, a to do 14 dní odo dňa, keď svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatnil, pričom lehota sa považuje za zachovanú, ak zákazník odošle tovar Obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty. Tovar musí byť zaslaný alebo odovzdaný Obchodníkovi s dokladom o kúpe, s kompletným príslušenstvom, dokumentáciou a obalom. Zákazník má právo po prevzatí tovaru v rámci lehoty na odstúpenie od zmluvy tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom, ako je to obvyklé pri nákupe v klasickom kamennom obchode, t. j. odskúšať tovar tak, aby zistil vlastnosti a funkčnosť tovaru. Zákazník zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Poškodenie obalu a tovaru samotného bude predávajúcim akceptované výhradne v rozsahu, v akom mu pri primeranom odskúšaní tovaru v zmysle tohto ustanovenia týchto Obchodných podmienok nebolo možné zabrániť, t. j. ktoré nepresahuje rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Priame náklady na vrátenie tovaru znáša zákazník.

 

Obchodník sa zaväzuje bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, vrátiť Zákazníkovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou. Bez ohľadu na uvedené, cenu a ďalšie náklady nie je Obchodník povinný Zákazníkovi vrátiť skôr, ako mu je doručený tovar alebo ako mu Zákazník preukáže, že mu zaslal tovar späť. Zákazník je povinný uhradiť Obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa odstúpenia od zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v zmluve.

 

V súlade s §19 ods. 1 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa nemôže zákazník odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:

  1. poskytnutie služby, ak došlo k úplnému poskytnutiu služby a poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom zákazníka a zákazník vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy zákazník povinný zaplatiť cenu,
  2. dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
  3. dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií zákazníka alebo tovaru vyrobeného na mieru, dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
  4. dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
  5. dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
  6. dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť,
  7. vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u zákazníka, o ktorú zákazník výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy predávajúceho u zákazníka a zákazník si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
  8. dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
  9. dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
  10. tovar zakúpený na verejnej dražbe,
  11. poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má predávajúci poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,
  12. dodanie digitálneho obsahu, ktorý predávajúci dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak
  13. dodávanie digitálneho obsahu začalo a
  14. zákazník udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a predávajúci poskytol zákazníkovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b), zákona č. 108/2024 Z. z. ak je podľa zmluvy zákazník povinný zaplatiť cenu.

 

Zákazník odoslaním objednávky predávajúcemu výslovne potvrdzuje, že predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ustanovenia § 5 a § 15 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.

 

V prípade tovaru, pri použití ktorého si Zákazník zaregistroval/vytvoril osobné konto (e-mailová adresa a/alebo obdobný účet užívateľa) a/alebo nastavil pre dotknutý tovar heslo, je Zákazník pred uplatnením jeho práva na odstúpenie od príslušnej kúpnej zmluvy povinný zrušiť/odstrániť obmedzenie prístupu k obsahu zariadenia heslom a súčasne odhlásiť sa z uvedeného konta resp. takéto konto Zákazníka zrušiť a pokiaľ je to možné, uviesť dotknuté zariadenie do pôvodného stavu. V prípade, že Zákazník pred uplatnením jeho nároku na odstúpenie nedodrží povinnosti podľa tohto bodu, Zákazník Obchodníkovi za zníženie hodnoty dotknutého tovaru spočívajúcej v nemožnosti resp. v obmedzení nakladať s týmto tovarom po jeho vrátení ako s plne funkčným (bez obmedzenia jeho akosti/vlastností charakteristických pre jeho použitie).

Článok XIII.

Ochrana osobných údajov

V súvislosti so zavedením novej legislatívy v oblasti ochrany osobných údajov - Nariadenia Európskeho Parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej len „GDPR“) a implementáciou opatrení na zabezpečenie súladu Obchodníka s GDPR, ako aj so súvisiacimi príslušnými právnymi predpismi upravujúcimi ochranu osobných údajov (napr. zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, vyhlášky Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky v platnom znení), všeobecnú informačnú povinnosť ohľadne ochrany osobných údajov nájdu Zákazníci na stránke www.pcexpres.sk/ochrana-osobnych-udajov .

 

Článok XIV.

Záverečné ustanovenia

Ak je v súlade s týmito všeobecnými podmienkami oprávnenie Obchodníka požadovať od Zákazníka úhradu ceny za poskytnuté plnenie, je Zákazník povinný čiastku Obchodníkom v súlade s týmito všeobecnými podmienkami uplatňovanú uhradiť do 14 dní odo dňa doručenia faktúry. Pre prípad oneskorenia s úhradou faktúry v čiastke alebo v čase, je Obchodník oprávnený účtovať Zákazníkovi zmluvnú pokutu vo výške 0,1 % z dlžnej čiastky so započítaním DPH za každý deň omeškania. Zmluvná pokuta je splatná na základe jej fakturácie Obchodníkom s tým, že uplatnením zmluvnej pokuty nie je dotknuté právo Obchodníka na náhradu škody v plnej výške. Obchodník je oprávnený odstúpiť od tohto záväzkového vzťahu v prípade, že Zákazník mešká s úhradou finančných čiastok podľa týchto všeobecných podmienok po dobu dlhšiu ako 14 dní. Obchodník je ďalej oprávnený realizovať výhradu vlastníctva podľa týchto všeobecných podmienok. Ak nastane situácia predpokladaná v predchádzajúcom článku, sú účastníci tohto záväzkového vzťahu povinní vrátiť si všetko, čo si na jeho základe poskytli, a to najneskôr v lehote do 10 dní odo dňa doručenia písomného rozhodnutia o odstúpení, resp. rozhodnutia o realizácii výhrady vlastníckeho práva. Práva a povinnosti vyplývajúce z tohoto záväzkového vzťahu sa riadia slovenským právnym poriadkom.

 

Na riešenie prípadných sporov určujú účastníci ako príslušný vecne príslušný súd v Bratislave. Text týchto všeobecných podmienok je Zákazníkovi predkladaný najneskôr s dodávkou Zákazníkom objednaného predmetu plnenia. Zákazník je oboznámený s tým, že záväzkový vzťah vznikajúci pri poskytovaní vyššie uvedených plnení a založený okamihom akceptácie Zákazníkom vystavenej objednávky Obchodníkom sa riadi týmito všeobecnými podmienkami. Účastníci tohto záväzkového vzťahu sa dohodnú, že oznámenia a iné písomnosti budú považované za doručené tiež dňom, kedy odosielajúca strana obdrží riadne adresovanú písomnosť vrátenú poštovou službou ako nedoručiteľnú alebo adresátom odmietnutú. Tieto všeobecné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom 01.07.2024, naposledy aktualizované 01.07.2024.

 

 

Časť: B – Obchodné podmienky pre kúpne zmluvy uzatvárané na diaľku prostredníctvom e-shopu



Obchodné podmienky

pre kúpne zmluvy uzatvárané na diaľku prostredníctvom e-shopu www.pcexpres.sk

 

Článok I.
Úvodné ustanovenia

Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku prostredníctvom e-shopu www.pcexpres.sk medzi Obchodníkom, ktorým je:

PCexpres, s. r. o.
IČO: 46136606
DIČ: 2023250680
IČ DPH: SK2023250680
so sídlom Osadná 11, 831 06 Bratislava, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sro, vložka č. 72506/B

(ďalej len „Obchodník“)

 

a zákazníkom, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho: www.pcexpres.sk.

 

Adresa a kontaktné údaje Obchodníka:

PCexpres, s. r. o.
Osadná 11
831 06 Bratislava,
Tel.: + 421 2 20 60 00 60,
Email: eshop@pcexpres.sk

 

Článok II.
Zákazník

Zákazníkom je fyzická alebo právnická osoba, ktorá vstúpila do obchodného vzťahu s Obchodníkom ako odberateľ (zákazník) produktov a/alebo služieb od predávajúceho prostredníctvom elektronického obchodu: www.pcexpres.sk (ďalej ako „Zákazník“).

 

Zákazníkom – spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.

 

Základnou povinnosťou Zákazníka o pred objednaním tovaru je dôkladne sa oboznámiť so základnými obchodnými podmienkami, ktoré sa pre kupujúceho stávajú záväznými objednaním tovaru alebo služieb. Obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Zákazníkom a Obchodníkom.

 

Tieto základné obchodné podmienky platia pre dodávky tovarov objednaných cez elektronické obchodné centrum www.pcexpres.sk.

 

Článok III.
Objednávka

Kúpna zmluva na ktorej základe je realizovaný predaj tovaru Obchodníkom zákazníkovi vzniká na základe odoslania objednávky zákazníkom

 

Objednávku zrealizujete tak, že si prostredníctvom nákupného košíka vyberiete tovar, následne zadáte spôsob doručenia a spôsob platby a odošlete objednávku. Pred odoslaním objednávky bude umožnená kontrola objednávky zákazníkom za účelom úprav resp. zmien objednávky prípadne opráv chýb objednávky. Po odoslaní objednávky bude objednávka spracovaná a na e-mail zákazníka bude obratom doručené potvrdenie o prijatí objednávky Obchodníkom. Na uvedenú e-mailovú adresu budú v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom objednávky. Pred odoslaním objednávky Obchodník informoval zákazník o tom, že kúpna zmluva bude uložená v elektronickej podobe u Obchodníka a zákazníkovi je dostupná po tom, ako si ju Zákazník písomne vyžiada, ako aj o tom, že jazykom ponúkaným na uzatvorenie zmluvy je slovenský jazyk. Pri produktoch s obmedzením predaja podľa typu profesie zákazníka si Obchodník vyhradzuje právo na nedodanie tovaru v prípade, že označenie zákazníka určujúce výnimku zo zákazu predaja vybraného tovaru nie je pravdivé.

 

Kontakt nutný k potvrdeniu objednávky vykonáva spravidla Obchodník po overení dostupnosti a termínu.

 

Obchodník je oprávnený k úprave ceny produktu bez predošlého upozornenia v prípadoch výraznej zmeny trhovej situácie alebo v prípadoch systémových nedostatkov (nulová cena za produkt, pokiaľ nie je v popise produktu, že sa jedná o „produkt zdarma“ a pod.). Zmena cien pri všetkých produktoch bez predošlého upozornenia vyhradená.

 

Článok IV.
Informovanie kupujúceho

Obchodník jasným, jednoznačným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom informoval pred odoslaním objednávky kupujúceho o predzmluvných informáciách, týkajúcich sa reklamačných, platobných, obchodných, prepravných a iných podmienok:

  • o hlavných vlastnostiach tovaru v rozsahu primeranom použitému prostriedku komunikácie a tovaru informoval na príslušnej stránke elektronického obchodu predávajúceho,
  • o obchodnom mene a sídle predávajúceho informoval na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a v čl. I. týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
  • o telefónnom čísle predávajúceho a o ďalších údajoch, ktoré sú dôležité pre kontakt kupujúceho s Obchodníkom, najmä adresu jeho elektronickej pošty a sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
  • o adrese predávajúceho, na ktorej môže Zákazník uplatniť reklamáciu tovaru, podať sťažnosť alebo iný podnet informoval v čl. I týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
  • o celkovej cene tovaru alebo služby vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní alebo ak vzhľadom na povahu tovaru alebo služby nemožno cenu primerane určiť vopred, spôsob, akým sa vypočíta, ako aj o nákladoch na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky, alebo, ak tieto náklady a poplatky nemožno určiť vopred o skutočnosti, že Zákazník ich bude povinný uhradiť informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho,
  • o platobných podmienkach, dodacích podmienkach, o lehote, do ktorej sa Obchodník zaväzuje dodať tovar alebo poskytnúť službu, o informácii o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov kupujúceho informoval v príslušných článkoch týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
  • o informácii o práve kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy, o podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy informoval v čl. V. týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
  • o poskytnutí formuláru na odstúpenie od kúpnej zmluvy informoval v čl. VIII. a v prílohe týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho; Obchodník zároveň poskytol samotný formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy v prílohe týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
  • o informácii, že ak Zákazník odstúpi od kúpnej zmluvy, bude znášať náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu podľa § 15 ods. 1 písm. g) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), a ak odstúpi od kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty informoval v čl. VIII. týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
  • o okolnostiach, za ktorých Zákazník stráca právo na odstúpenie od zmluvy informoval v čl. VIII. týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
  • o poučení o zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru alebo služby podľa príslušných ustanovení Občianskeho zákonníka informoval v reklamačnom poriadku predávajúceho, ktorý je umiestnený na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
  • o minimálnej dĺžke trvania záväzkov kupujúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy, ak z kúpnej zmluvy vyplýva pre kupujúceho takýto záväzok informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
  • o možnosti a podmienkach riešenia sporu mimosúdnou cestou prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov, ak sa Obchodník zaviazal tento systém využívať informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
  • o úkonoch potrebných na uzatvorenie kúpnej zmluvy tak, že tieto potrebné úkony popísal v týchto obchodných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho.

 

Článok V.
Storno objednávky

Obchodník má právo stornovať objednávku, ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar Zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode, pokiaľ sa so Zákazníkom nedohodne na náhradnom plnení. Obchodník má tiež právo stornovať objednávku v prípade, ak údaje uvedené v objednávke nezodpovedajú skutočnosti. O stornovaní objednávky bude Zákazník informovaný telefonicky alebo e-mailom a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti mu budú finančné prostriedky vrátené.

 

Článok VI.
Dodanie tovaru

Obchodník nezodpovedá za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú kuriérskou službou, prípadne udaním nesprávnej adresy Zákazníka. Zákazník je povinný dôkladne skontrolovať tovar pri jeho prevzatí od prepravcu/kuriéra a potvrdiť svojím podpisom prevzatie tovaru na doklade o prevzatí tovaru.

 

Reklamáciu za prípadné nedodanie tovaru vinou kuriéra alebo poškodenie tovaru zavinené kuriérskou službou je nutné v takýchto prípadoch uplatňovať priamo u pracovníka kuriérskej služby. Poškodený tovar Zákazník od kuriéra neprevezme a poškodenie tovaru Zákazník zaznačí do dokladu o prevzatí tovaru.

 

Reklamácie mechanického poškodenia tovaru zapríčineného prepravou, prevzatie ktorého bez chýb potvrdil Zákazník pracovníkovi kuriérskej služby, nebudú Obchodníkom uznané ako oprávnené a plnenie z takejto reklamácie nebude kupujúcemu poskytnuté.

 

Pri objednávke počas pracovných dní je tovar expedovaný hneď po overení skladovej dostupnosti. V prípade osobného odberu objednávky Zákazníkom na našich pobočkách (odberných miestach) je dodanie rozlišované nasledovne:

  • tovar je ihneď dostupný na odbernom mieste zvolenom Zákazníkom pri objednávke a po písomnom potvrdení pobočkou (odberným miestom) je možné objednávku v rámci otváracej doby vyzdvihnúť
  • tovar je dostupný len na inom odbernom mieste, ako je Zákazníkom zvolené pri objednávke. Odberné miesto zabezpečí presun objednávky obvykle do 2 pracovných dní a písomne potvrdí kupujúcemu možnosť vyzdvihnutia
  • tovar je dostupný na centrálnom sklade a do 2 prac. dní je expedovaný na odberné miesto, ktoré po prijatí potvrdí kupujúcemu možnosť vyzdvihnutia

 

Štandardná dodacia doba 2 prac. dni sa môže predĺžiť o dobu presunu objednávky z inej pobočky a presmerovaní na zákazníkom zvolené odberné miesto. V prípade odberného miesta spoločnosti Packeta je dodacia doba na zvolené miesto cca 3 pracovné dni. Objednávka je v prípade vyzdvihnutia na odbernom mieste vo forme našich pobočiek rezervovaná po dobu 10 kalendárnych dní.

 

Článok VII.
Množstvové zľavy

O množstvové zľavy môže žiadať každý zákazník pri odbere toho istého (rovnakého) tovaru v množstve viac, ako 3ks.

 

Článok VIII.
Ostatné ustanovenia

Záručné podmienky sú upravené reklamačným poriadkom.

 

V súvislosti so zavedením novej legislatívy v oblasti ochrany osobných údajov - Nariadenia Európskeho Parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej len „GDPR“) a implementáciou opatrení na zabezpečenie súladu Obchodníka s GDPR, ako aj so súvisiacimi príslušnými právnymi predpismi upravujúcimi ochranu osobných údajov (napr. zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, vyhlášky Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky v platnom znení), všeobecnú informačnú povinnosť ohľadne ochrany osobných údajov nájdu Zákazníci na stránke www.pcexpres.sk/ochrana-osobnych-udajov .

 

Článok IX.

Odstúpenie od zmluvy

K odstúpeniu od Zmluvy, teda k ukončeniu zmluvného vzťahu medzi Obchodníkom a Zákazníkom od jeho začiatku, môže dôjsť z dôvodov a spôsobmi uvedenými v tomto článku, prípadne v ďalších ustanoveniach Podmienok, v ktorých je možnosť odstúpenia výslovne uvedená.

 

V prípade, že ste zákazník - spotrebiteľ, teda osoba kupujúca tovar mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti, máte v súlade s ustanovením § 19 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa (ďalej ako „zákon o ochrane spotrebiteľa“) právo odstúpiť od Zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa doručenia tovaru. V prípade, že sme uzavreli zmluvu, ktorej predmetom je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí tovaru, začína táto lehota plynúť až dňom dodania poslednej časti tovaru, a v prípade, že sme uzavreli zmluvu, na základe ktorej Vám budeme tovar dodávať pravidelne a opakovane, začína plynúť dňom dodania prvej dodávky. Od zmluvy môžete odstúpiť akýmkoľvek preukázateľným spôsobom (najmä zaslaním e-mailu alebo listu na Naše adresy uvedené pri Našich identifikačných údajoch). Pre odstúpenie môžete využiť aj vzorový formulár poskytovaný Obchodníkom, ktorý tvorí prílohu č. 2

 

V súlade s §19 ods. 1 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa nemôžete ako zákazník - spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:

  1. poskytnutie služby, ak došlo k úplnému poskytnutiu služby a poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom zákazníka a zákazník vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy zákazník povinný zaplatiť cenu,
  2. dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
  3. dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií zákazníka alebo tovaru vyrobeného na mieru, dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
  4. dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
  5. dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
  6. dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť,
  7. vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u zákazníka, o ktorú zákazník výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy predávajúceho u zákazníka a zákazník si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
  8. dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
  9. dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
  10. tovar zakúpený na verejnej dražbe,
  11. poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má Obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,
  12. dodanie digitálneho obsahu, ktorý Obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak
  • dodávanie digitálneho obsahu začalo a
  1. zákazník udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a Obchodník poskytol zákazníkovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b), zákona č. 108/2024 Z. z. ak je podľa zmluvy zákazník povinný zaplatiť cenu.

 

Lehota na odstúpenie od zmluvy uzatvorenej na diaľku sa považuje za zachovanú, ak Nám v jej priebehu odošlete oznámenie, že od Zmluvy odstupujete.

 

V prípade odstúpenia od zmluvy Vám bude kúpna cena vrátená do 14 dní odo dňa účinnosti odstúpenia na účet, z ktorého bola pripísaná, prípadne na účet zvolený v odstúpení od zmluvy. Suma však nebude vrátená skôr, než nám tovar vrátite či preukážete, že došlo k jeho zaslaniu späť nám. Tovar nám prosím vracajte čistý, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu.

 

V prípade vyššie uvedeného odstúpenia od zmluvy uzatvorenej na diaľku ste povinní v lehote do 14 dní od odstúpenia nám tovar zaslať, odovzdať tovar nám alebo nám poverenej osobe na prevzatie tovaru, pričom nesiete náklady na vrátenie tovaru k nám. To neplatí ak sa dohodneme, že si tovar vyzdvihneme osobne alebo prostredníctvom nami poverenej osoby. Lehota je zachovaná, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Vy máte naopak nárok na to, aby sme vám vrátili cenu za dopravu, ale len vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu spôsobu dodania tovaru, ktorý sme pre dodanie tovaru ponúkali.

 

Za škodu zodpovedáte v prípadoch, kedy bude tovar poškodený v dôsledku Vášho nakladania s ním inak, než je nutné s ním nakladať s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti. Spôsobenú škodu Vám v takom prípade vyúčtujeme potom, čo Nám Tovar bude vrátený a splatnosť vyúčtovanej čiastky je 14 dní.

 

Obchodník je oprávnený odstúpiť od zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v zmluve prerušil výrobu alebo vykonal závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia našich povinností zo zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého nášho úsilia, ktoré možno od nás spravodlivo požadovať, nie sme schopní Vám tovar dodať v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami. V týchto prípadoch sme povinní Vás o tejto skutočnosti bez zbytočného odkladu informovať a vrátiť Vám už uhradenú celkovú cenu za tovar, a to v lehote 14 dní od dňa oznámenia o odstúpení od zmluvy. Uhradenú celkovú cenu za tovar Vám vrátime rovnakým spôsobom akým ste celkovú cenu uhradil Vy, pričom tým nie je dotknuté právo sa s Vami dohodnúť na inom spôsobe vrátenia platby, ak v súvislosti s tým Vám nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.

 

Od Zmluvy sme oprávnený odstúpiť aj v prípade, ak ste tovar neprevzali do 5 pracovných dní odo dňa, keď Vám vznikla povinnosť tovar prevziať.

 

Článok X.

Podávanie podnetov a sťažností

Ako spotrebiteľ ste oprávnení podávať podnety a sťažnosti písomne, a to prostredníctvom e-mailu na: hotline@pcexpres.sk .

 

O posúdení podnetu alebo sťažnosti Vás budeme informovať e-mailom zaslaným na Váš e-mail.

 

Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, so sídlom: Prievozská 32, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava 27 tel. č. 02/58272172, 02/58272104.

 

Podnet na vykonanie kontroly, ak nie ste spokojní s vybavením Vášho podnetu alebo sťažnosti môžete podať aj elektronicky prostredníctvom platformy dostupnej na webovej stránke www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi.

 

Článok XI.

Alternatívne riešenie sporov

Máte právo obrátiť sa na Nás so žiadosťou o nápravu, a to prostredníctvom e-mailu zaslaného na: hotline@pcexpres.sk, ak nie ste spokojní so spôsobom, ktorým sme vybavili Vašu reklamáciu alebo ak sa domnievate, že sme porušili Vaše práva. Ak odpovieme na Vašu žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovieme do 30 dní od jej odoslania, máte právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „Subjekt“) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o alternatívnom riešení sporov“).

 

Subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 Zákona o alternatívnom riešení sporov a ich zoznam je zverejnený na stránke Ministerstva hospodárstva SR. www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.

 

Návrh môžete podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona o alternatívnom riešení sporov.

 

Ďalej máte právo začať mimosúdne riešenie sporov online prostredníctvom platformy ODR dostupnej na webovej stránke ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.

 

Článok XII.

Záverečné ustanovenia

Všetku písomnú korešpondenciu si s Vami budeme doručovať elektronickou poštou. Naša e-mailová adresa je uvedená v našich identifikačných údajoch v článku I. týchto obchodných podmienok. My budeme doručovať korešpondenciu na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v Zmluve, v Užívateľskom účte alebo cez ktorú ste nás kontaktovali.

 

Zmluvu je možné meniť len na základe našej písomnej dohody. My sme však oprávnení zmeniť a doplniť tieto podmienky, táto zmena sa však nedotkne už uzatvorených zmlúv, ale len zmlúv, ktoré budú uzavreté po účinnosti tejto zmeny. O zmene Vás však budeme informovať iba v prípade, že máte vytvorený Užívateľský účet (aby ste túto informáciu mali v prípade, že budete objednávať nový Tovar, zmena však nezakladá právo výpovede, keďže nemáme uzatvorenú Zmluvu, ktorú by bolo možné vypovedať), alebo Vám na základe Zmluvy máme dodávať Tovar pravidelne a opakovane. Informácie o zmene Vám zašleme na Vašu e-mailovú adresu najmenej 14 dní pred účinnosťou tejto zmeny. Pokiaľ od Vás do 14 dní od zaslanie informácie o zmene nedostaneme výpoveď uzatvorenej Zmluvy na pravidelné a opakované dodávky Tovaru, stávajú sa nové podmienky súčasťou našej Zmluvy a uplatnia sa na ďalšiu dodávku Tovaru nasledujúcu po účinnosti zmeny. Výpovedná doba v prípade, že výpoveď podáte, činí 2 mesiace.

 

V prípade vyššej moci alebo udalostí, ktoré nemožno predvídať (prírodná katastrofa, pandémia, prevádzkové poruchy, výpadky subdodávateľov a pod.), nenesieme zodpovednosť za škodu spôsobenú v dôsledku alebo súvislosti s prípadmi vyššej moci alebo nepredvídateľnými udalosťami, a ak tento stav trvá po dobu dlhšiu ako 10 dní, máme My aj Vy právo od Zmluvy odstúpiť.

 

Prílohou týchto Obchodných podmienok je vzorový formulár pre reklamáciu a vzorový formulár na odstúpenie od Zmluvy.

 

Zmluva vrátane Obchodných podmienok  je archivovaná v elektronickej podobe u Nás, ale nie je Vám prístupná. Vždy však tieto Podmienky a potvrdenia Objednávky so zhrnutím Objednávky dostanete e-mailom a budete teda mať vždy prístup k zmluve aj bez Našej súčinnosti. Odporúčame si vždy potvrdenie Objednávky a Obchodné podmienky uložiť.

 

Tieto Obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť od 01.07.2024.

PRÍLOHA Č. 1 - FORMULÁR PRE REKLAMÁCIU (stiahnuť)

PRÍLOHA Č. 2 - FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY (stiahnuť)